Ocon a nagy bajnokok nyomában

2021. aug. 04. Szikora Tamás

A fiatal francia pilóta saját maga és csapata első futamgyőzelmét aratta a Hungaroringen, ezzel pedig egy igazán elit társasághoz csatlakozott a Magyar Nagydíj után.

Bár a Formula-1 2021-es idénye az utóbbi évek egyik legizgalmasabb párharcát hozza Lewis Hamilton és Max Verstappen között a világbajnoki címért, azt túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a magyar futam volt az idei szezon eddigi legjobb versenye. Az eső és a rajt utáni káosz ugyanis eléggé megkavarta a lapokat.

Olyat se láttunk korábban, hogy a piros zászló utáni újraindítás során mindössze egy autó legyen a rajtrácson, mindenki más pedig a boxutcából induljon, ám ezúttal még ilyen is előfordult a hirtelen kerékcserék miatt. Ennek az őrületnek végül azaz Esteban Ocon lett a legnagyobb nyertese, aki bő egy hónappal a 25. születésnapja előtt ünnepelhetett.

A dologban az is elképesztő, hogy a Renault az idei évre alakította és nevezte át istállóját, hogy az Alpine márkát reklámozhassák a közönségnek, Magyarországi szalonjukat pedig pont a Magyar Nagydíj hetében nyitották meg, így tehát abszolút teljes lehetett az öröm.

A Hungaroring varázsa

Úgy tűnik, van valamilyen furcsa hatása a magyar pályának a fiatal és sokra hivatott versenyzőkre. Ocon ugyanis nem az első, aki hazánkban szerezte meg a karrierje első sikerét, korábban négy másik pilóta is volt, akik elérték ugyanezt.

Damon Hill, Fernando Alonso, Jenson Button és Heikki Kovalainen is ugyanazon a helyszínen ünnepelhettek először, a felsoroltak közül pedig az első három később világbajnok is lett, mindössze Kovalainen az, akinek ez nem sikerült, igaz a finn pilóta futamot sem tudott nyerni már másutt.

Érdekesség ezekben az esetekben, hogy mindegyikük különböző márkák színeiben diadalmaskodott. Hill 1993-ban a Williamsnek versenyzett, a Hungaroringen pedig később is jól teljesített, hiszen pályafutása végéig soha nem végzett a 6. helynél rosszabb pozícióban. Világbajnoki címét 1996-ban szerezte, akkor 2. helyen zárt nálunk. 

Alonso 2003-ban nyert először, mindezt a pole-pozícióból érte el a Renault tagjaként, ahol a 2005-ös vb címet is összehozta, ezen a pályán pedig további négy alkalommal állhatott fel a dobogóra. További mókás tény, hogy Buttonnel ketten a McLaren versenyzőjeként csapattársak is voltak, ám ennél jóval korábban, még 2006-ban sikerült a brit pilótának a Hondával futamot nyernie. Ugyan a hazájában hatalmas reménységnek számított, sokan már kezdték leírni, így óriási tett volt, hogy az esőtől rettentően izgalmassá váló versenyen, az első helyen intette le a kockás zászló. 2009-ben aztán a vb címet is sikerült elérnie, Magyarországon pedig 2011-ben is nyerni tudott.

Francia legendák

Augusztus 2-a óta van valami közös Ocon és a korábbi legendás pilóta, Jean-Pierre Jabouille között, azt ugyanis már mindketten elmondhatják magukról, hogy franciaként a hazájuk egyik autómárkáját először juttatták csúcsra az F1-ben. Jabouille igaz, hogy csak kétszer nyert a pályafutása során, de ebből az első sikerét az 1979-es Francia Nagydíjon aratta saját maga és a Renault számára.

Ez abból a szempontból történelmi, hogy ő volt az első a történelemben, aki turbómotoros autóval nyert a királykategóriában, Ocon pedig azzal írt történelmet, hogy az Alpine első sikerét aratta. Utóbbi a 38. konstruktőr, amely átvehette a győztesnek járó trófeát, Ocon pedig a Formula-1 111. futamgyőztese lett.