
2021. júl. 29. Szikora Tamás
Ha valaki csak felületesen követi a 2021-re halasztott nyári olimpiát, annak is feltűnhetett, hogy a magyar sportolók ruházatán és az egyéb média megjelenések esetében is feltűnik a Magyarock márka emblémája. Itt az ideje elmagyarázni ennek a gyakorlati hasznát is.
„Mi vagyunk a Magyarock”, hirdetik a szlogenben, mely a magyar olimpiai csapat megújult arculatához tartozik. Bár furán hangzik, valahol mégis menő, hogy az olimpikonok köré létrehoztak egy komplett márkát. Ezzel ugyanis sokkal több embert el lehet érni és ez egy hatalmas lehetőséget ad a készítők, egyúttal a Magyar Olimpiai Bizottság kezébe.
Az első bemutatója ennek 2019 év végén történt meg, akkor Vékássy Bálint prezentálta a logót, valamint az elnevezést és a „Mi vagyunk” szlogent, mellyel az eredeti tervek szerint az összetartozást szerették volna kifejezni. A célok között volt természetesen az is, hogy külön válasszák a bizottság és a csapat kommunikációját, erre pedig utólag elmondhatjuk, hogy tényleg elég nagy hangsúlyt fektettek.
A Magyarock szurkolói márkához ugyanis minden eszköz rendelkezésre áll, ott a saját ruházat és az egyéb olyan termékek, melyeket a hivatalos webshopban bárki megvásárolhat, aki azonosulni tud a sportolókkal, vagy az olimpiával. Ugyanezt természetesen az olimpikonok is viselik a nyári játékok helyszínén Tokióban, a szponzornak köszönhetően pedig olyan kártyákat is beszerezhetnek a rajongók, amik az olimpia magyar szereplőit, vagy korábbi legendákat tartalmaznak, az ilyesmi gyűjtése pedig mai napig működőképes.
Még fontosabb, hogy a Youtube-on saját csatornával rendelkeznek, melyen rengeteg tartalmat feltöltöttek az utóbbi időben és a mellett, hogy sok-sok érdekességet megosztottak a korábbi olimpiákról, ismert vloggereket is felkértek, akik a különböző sportágakat igyekeztek közelebb hozni az emberekhez, sőt Japánban az események helyszíneit is bemutatták. Ugyanezzel a csatornával kapcsolatban mindenképpen ki kell emelni a népszerű műsorvezető és sportriporter, Gundel Takács Gábor személyét, aki az aranyérmesekkel készített hosszú, de annál igényesebb riportokat.
Fiatalítás mesterfokon
A tokiói olimpiának eredetileg 2020. július 24-én kellett volna elkezdődnie, ám ez a koronavírus miatt meghiúsult, így végül alternatív megoldásként ezen a napon tartottak egy újabb, jóval nagyobb szabású bemutatót, ahol a MOB elnöke, Kulcsár Krisztián elmondta, hogy több mint három éven keresztül dolgoztak ezen a márkán.
A lényeg a fiatalabb korosztály megszólítása volt, valamint, hogy legyen mivel azonosulni. Nem új keletű tehát az ötlet, viszont annál hatásosabb lehet, ha jól csinálják. Nagy-Britannia például a Team GB-t használja mindenhez, ezt pedig messziről ki lehet szúrni, akárcsak a franciák esetében a gallkakast, vagy a kanadaiaknál a juharlevelet.
Az biztos, hogy bármilyen jó az irány és bármilyen sok munka van mindezek mögött, idő fog kelleni ahhoz, hogy az átlagemberek számára is egyértelmű legyen, hogy mi is a Magyarock és ne csak az öt karika alapján gondoljanak a szurkolók az olimpiára, legyen az téli, vagy nyári esemény.
(Képforrás: Magyarock.hu)