
2022. febr. 16. Szikora Tamás
Számtalan olyan szókereső játék létezik az interneten, amely képes lekötni az emberek figyelmét, de tavaly december óta egy kiemelkedik ezek közül. Ez a Wordle, ami szinte vírusként terjed, erre pedig a legismertebb sportágaknál is felfigyeltek a marketingesek.
A Wordle szabályai nagyon egyszerűek: minden nap ki kell találni egy ötbetűs szót, a feladvány pedig globálisan mindenkinek ugyanaz, ezért naponta csak egyszer lehet vele játszani. Próbálkozni összesen hat alkalommal tudunk a játékon belül, a színes kis lapok pedig a próbálkozásaink helyességét jelzik. A szürke azt jelenti, hogy a választott betű nincs benne a szóban, ha sárgát látunk, akkor a betűt tartalmazza a kulcsszó, de rossz helyen van, ha pedig zöldet kapunk, akkor stimmel a választásunk.
Az előző esztendő vége óta már arra is lehetőség van, hogy az eredményeinket jelző színes lapokból álló rácsot megosszuk a Twitteren, ez pedig hatalmas népszerűséget hozott a játéknak. Azóta rengetegen kezdték el közzétenni a napi teljesítményüket, sőt a fanatikusabbak mások megfejtéseit is elkezdték elemezni, de már archív verzió is van a játékból azoknak, akik a napi szólimitet kevésnek találnák.
A sporthoz normális esetben ennek semmi köze nem lenne, ám a divat előbb vagy utóbb szinte mindenkit elér, a nagyobb sportesemények és a közismert csapatok viszont nagyszerű reklámfogást generáltak belőle a közösségi médiában. Ennek egyik élharcosa a Mercedes Formula-1-es istállója, amely általában Lewis Hamiltonra tesz utalásokat. Első alkalommal egy olyan képet osztottak meg, ahol megfejtésként a brit versenyző keresztneve jött ki, másodjára az eredményeket jelző színes négyzetekből tették ki a hétszeres világbajnok futamgyőzelmeinek számát.
Az F1 berkein belül hasonló útra lépett a Ferrari is. Az olaszok idei dizájnjáról elég sokat pletykálnak, miután új szponzorokkal gazdagodtak, ami vélhetőleg okozni fog némi változást. A maranellói gárda szintén egy Wordle eredményekre hasonlító posztot tett ki a Twitterre, ők viszont piros-fekete színekben. Egyesek szerint ez akár az idei festésről is lehetett egy előzetes, persze az ilyesmit soha ne vegyük készpénznek, amíg nem érkezett hivatalos bejelentés.
A NASCAR már inkább egy normál játékmenetre emlékeztető fotót osztott meg hivatalos oldalain, ahol olyan szavakat írtak be, melyek általában elhangzanak egy verseny kapcsán. Kerék, fék, pálya, zászlók, míg a megfejtés teljesen véletlenül a szezont felvezető Clash névre hallgató verseny volt.
Nem maradt ki a buliból az ESPN sem. Az USA egyik legnépszerűbb sportcsatornája, a saját nevét tette ki a színes lapokból, majd a szokásos, „ez nem egy Wordle, csak…” kezdetű mondatot fűzték hozzá, ami az ilyen poénoknál eléggé elterjedt mostanság.
Végezetül itt egy nagyon kreatív alkotás. A Super Bowl-ra készülő futball liga, az NFL Network Twitter-oldalon tette közzé azt a Wordle utánzatot, mely egy mezőnygólt ábrázol. Valószínűleg ez a leglátványosabb mindközül.
(Kezdőkép forrása: gamestar.hu)