Ezeket az immunerősítő tippeket tartsd be, ha nem szeretnél beteg lenni télen!

2022. dec. 17. Tollas Tímea

Immunrendszer. Törékeny és sokszor furcsa. Ha rágondolsz az immunrendszeredre, mi jut elsőre eszedbe róla? Nekem bizony az egészség, azonban nem csak testi, hanem lelki szinten is. Ép testben ép lélek, tartja a mondás és ezzel a legtöbben maximálisan egyet tudunk érteni. Az immunrendszerünk véd meg minket a komoly megbetegedéseket okozó baktériumoktól és vírusoktól. Éppen ezért nagyon fontos, hogy mindent megtegyünk az erősödése érdekében.

„Ami egy igazi háborúra érvényes, érvényes az immunrendszerre is: ahhoz, hogy legyőzzük az ellenséget, előbb jól ki kell ismerni.”

Servaas Bingé

A következőkben extra hasznos immunerősítő tippekkel leplek meg, amelyek betartásával egészségesebb és kiegyensúlyozottabb lehetsz a mindennapjaid során.

Immunrendszer = a test és lélek egyensúlya

Ha javítani szeretnéd az immunrendszeredet és annak ellenálló képességét, akkor az első lépés mindenképpen a feltérképezésében rejlik.

Bár az immunitás megerősítéséről könnyebb beszélni, mint valójában lépéseket tenni érte, mégis megéri. Az egészséghez és a kitűnő immunrendszerhez elengedhetetlen, hogy ne csak az étrendünkben alkalmazzunk nagyobb változtatásokat, hanem az életmódunkban is.

Ezeknek köszönhetően a szerveztünk természetes védekezőképessége elkezd erősödni, ezáltal pedig elősegíthetjük a káros kórokozók megtelepedését és tovább terjedését a szervezetünkben.

9 extra tipp az immunitás természetes erősítéséhez

Aludj eleget

Az alvás és az immunitás szorosan összefügg. A megfelelő pihenés erősítheti a szervezetünk természetes védekezőképességét. A felnőtteknek érdemes törekedniük arra, hogy minden este 7 vagy több órát aludjanak, míg a tizenéveseknek 8–10 órára, a fiatalabb gyermekeknek és csecsemőknek pedig legfeljebb 14 órára van szükségük az orvosok véleménye szerint.

Egyél több növényi ételt

A növényi ételek, például gyümölcsök, zöldségek, diófélék, magvak és hüvelyesek tápanyagokban és antioxidánsokban gazdagok, amelyek fölénybe kerülhetnek a káros kórokozókkal szemben.

Az ezekben az élelmiszerekben található antioxidánsok segítenek csökkenteni a gyulladást azáltal, hogy küzdenek a szabad gyököknek nevezett instabil vegyületekkel, amelyek gyulladást okozhatnak, ha magas szinten felhalmozódnak a szervezetben. A krónikus gyulladás számos egészségügyi állapot kialakulásával szorosan összefügg, beleértve a szívbetegséget, az Alzheimer-kórt és bizonyos ráktípusokat is.

Iktasd ki az étrendedből a hozzáadott cukrokat

A legújabb kutatások azt bizonyítják, hogy a hozzáadott cukrok és finomított szénhidrátok hozzájárulhatnak a túlsúlyhoz és az elhízáshoz, az elhízás pedig szintén növelheti a betegségekre való hajlam kockázatát. A cukorbevitel csökkentése csökkentheti a gyulladást és elősegítheti a fogyást, ezáltal csökkentve a krónikus egészségi betegségek, például a 2-es típusú cukorbetegség és a szívbetegségek kockázatát.

Folyamatosan hidratálj

A hidratáció nem feltétlenül véd meg a baktériumoktól és vírusoktól, de a kiszáradás megelőzése fontos az általános egészségi állapotunk megőrzése szempontjából. A kiszáradás fejfájást okozhat, és akadályozhatja fizikai teljesítményünket, az összpontosítás képességét, a hangulatunkat, emésztésünket, valamint szív- és vese működésünket. Ezek a szövődmények növelhetik a betegségre való hajlamunkat is.

A kiszáradás megelőzése érdekében naponta elegendő folyadékot kell inni. Tea és cukros gyümölcslevek helyett inkább vizet igyunk, hiszen ez cukor és adalékanyag mentes.

Számolj le az állandó stresszel

A hosszú távú stressz előidézi a gyulladást, valamint az immunsejtek működésének egyensúlyhiányát, amely komoly következményekkel járhat. Érdekesség, hogy a túlságosan hosszan tartó pszichológiai stressz képes teljesen elnyomni a gyermekek immunválaszát.

Érdemes olyan tevékenységeket végezni, amelyek segíthetnek a stressz kezelésében: ezek magukban foglalják a meditációt, a testmozgást, a naplóírást, a jógát és más mindfulness gyakorlatokat.

Amennyiben ezek a természetes praktikák nem válnak be, úgy érdemes megfontolni, hogy szakemberhez forduljunk.