A sétának rengeteg egészségügyi előnye is van

2021. febr. 25. Fodor Andrea

Amikor életmódváltásról, vagy mozgásszegény életmódról van szó, akkor a legtöbben elsőként konditermekre és megerőltető edzésekre gondolnak, mikor mozgásformát kell választaniuk. Azonban van egy olyan alulbecsült sporttevékenység is, melyhez szinte semmi különleges eszköz nem szükséges. Nem kellenek hozzá drága sporteszközök, nem helyfüggő és még a sportruházatból sem igényel különösebben drága ruhadarabokat. A sétáról van szó, melyre a legtöbben nem is tekintenek sportként. Azonban a sétának rengeteg egészségügyi előnye is van kortól és nemtől függetlenül.

Plusz kalóriákat éget, ezáltal hosszabb távon a fogyást is elősegítheti

A sétában az a nagyon szuper, hogy még komoly súlyfelesleggel is belefoghatunk – természetesen mindig a saját határainkhoz igazítva a mennyiséget. A kalóriafaló rész pedig függ a sebességünktől, a tereptől, a megtett távolságtól és a testsúlyunktól is.

Csökkenti a vércukorszintet

Egy rövidebb séta evés után hatékonyan támogatja a szervezetet a helyes vércukorszint beállításában. Ha ilyen problémánk van, akkor a kutatások szerint javasolt minden étkezés után rövidebb sétákat tenni 15-20 perc, mint egy hosszabbat.

Erősíti a szívet

Felmérési adatok is alátámasztják, hogy akár már mindössze napi 30 perc sétával is hozzájárulhatunk szívünk egészségéhez. Ennyi időt még talán a legelfoglaltabb emberek is tudnak szánni egészségük megőrzésére naponta – most már azt is tudjuk, hogy megéri.

Segít az ízületeink megóvásában

A sétával megerőltetés nélkül tudjuk erősíteni például a térdünket, csípőnket. Sok arthritiszes beteg is beszámolt a rendszeres séta fájdalomcsökkentő hatásáról, így most már megalapozottan állíthatjuk, hogy ízületi problémák esetén is hatékony mozgásforma a séta.

Erősíti az immunrendszerünket

Bármilyen időben sétálhatunk, mindössze körültekintően kell felöltöznünk. Ezzel a rendszeres, szabad levegőn végzett mozgással erősödik az immunrendszerünk is, sokkal kevésbé leszünk fogékonyak a szezonális vírusfertőzésekkel szemben.

Jó hatással van a hangulatunkra

A kinti mozgás, főleg, ha a természetben végezzük nagyon pozitív hatással van a lelkünkre is. Ha éppen valami problémán rágódunk, vagy stresszesek vagyunk, húzzunk edzőcipőt és irány egy kiadós séta. Séta után garantáltan jobban fogjuk érezni magunkat és kiegyensúlyozottabbak leszünk lelkileg is.

Bónusz: a rendszeres mozgás előnyeit nagyon hamar megtapasztalhatjuk. Több energiánk lesz és sokkal boldogabbnak érezzük majd magunkat a mindennapokban is, ha beiktatjuk a sétát a napirendünkbe. Könnyebben jönnek majd a kreatív gondolatok és még az életünket is meghosszabbíthatjuk ezzel a nagyon egyszerű mozgásformával. Ugye, hogy megéri sétálni? 😊